Araba Yanlış Vitese Takıldığında Neden Sallanır?
Düz şanzımanlı bir araba kullanmak, otomatik gurmelerin yeterince bilecekleri, en eğlenceli ve ödüllendirici sürüş deneyimini sağlar. Ancak aynı zamanda biraz ustalık ve dikkat gerektirir çünkü dikkatli olmazsanız sürücülerin karşılaştığı yaygın bir sorundur. vites değiştirirken arabalarının sarsılması veya tekleme yapmasıdurumu deneyimleyebilirsiniz.
rahatsız edici bir sürüş deneyimine neden olur, yakıt verimliliğini düşürür ve motorunuza/şanzımanınıza zamanla zarar vermek bu durum gerçekten yıkıcı. Bu sınırlayıcı durumun birkaç nedeni vardır, bunlardan en bariz olanı, alışılagelmiş olarak yanlış vitese geçmektir. Bunu konuşalım, sonra diğer sebeplere ve tedbirlere geleceğiz.
Önce asıl sorumuza cevap verelim: Arabayı yanlış vitese taktığımızda neden sallanırız?
Aracın yanlış vitese alınmasından kaynaklanan sarsıntılar motoru ve diğer mekanik bileşenleri etkileyebilir. aşırı yüklenmeden kaynaklanır. Araç, farklı hız ve tork değerleri için tasarlanmış birden fazla vitese sahiptir ve gerçek vites seçimi, aracın verimli bir şekilde hareket etmesini sağlar. Ancak yanlış vitese geçmek, motordaki yanlış hız ve tork oranından dolayı aşırı yüklenmeye neden olabilir.
Örneğin araç yavaşlarken ve sürücü bir sonraki vitese geçmek için debriyaj pedalını çekerken aracın hızına uymayan bir vites seçilirse, motordaki tork gereksiz yere artar . Bu fazla tork, motor ve şanzımanda dişli ve diğer mekanik bileşenlerin oluşmasına neden olur. aşırı yüklemek neden olur. Bu, aracın sallanmasına ve hatta hasar görmesine neden olabilir.
Bu yüzden sürüş sırasında gerçek vitese geçmek değerlidir. Her araba, hangi hız ve tork aralıkları için hangi vitesin en uygun olduğunu belirleyen bir kullanım kılavuzuyla birlikte gelir. Yanlışlıkla yanlış vitese geçtiyseniz ve hemen vites değiştirmiyorsanız Ciddi arızalarla karşılaşabilirsiniz.
Vites değiştirirken araç titremesinin diğer yaygın nedenleri nelerdir?
Aracınızın vites değiştirirken titremesinin yanlış vitese geçmek dışında birçok nedeni vardır ancak bunların hepsini tek bir noktada özetleyebiliriz: motor bölmesi ve şanzıman yüzü arasındaki uyumsuzluk.
Vites değiştirdiğinizde, motor süresini şanzıman hızıyla eşleştirirsiniz. Senkronize etmeniz gerekiyor.Çok erken veya çok geç vites değiştirirseniz veya debriyajı çok hızlı veya çok yavaş bırakırsanız, torkta ani bir değişiklik yaratarak aracınızın sarsılmasına neden olursunuz.
Bu ana nedenin dışında aracınızın vites değiştirirken sallanmasının bir çok nedeni vardır. Gelin bunlara birlikte bir göz atalım:
Aşınmış veya kusurlu bujiler
Bujiler, motor silindirlerindeki yakıt-hava karışımını tutuşturmak için kıvılcım oluşturan küçük cihazlardır. Aşınmış veya kusurlu ise Teklemeye neden olarak motorunuzun dengesiz çalışmasına ve vites değiştirirken sarsılmasına neden olabilirler. Bujilerinizi her 48.000 kilometrede bir veya üreticinizin tavsiyelerine göre değiştirmelisiniz.
Tıkalı veya kirli yakıt enjektörleri
Yakıt enjektörleri, yakıtı motor silindirlerinize hassasiyet ve zamanlama ile enjekte eden cihazlardır. Tıkanmış veya kirliysemotorun yanma sürecini bozacak ve vites değiştirirken sarsıntıya veya teklemeye neden olacak biçimde. çok fazla veya çok az yakıt verebilirler . Yakıt enjektörlerinizi her 80.000 kilometrede bir veya üreticinizin tavsiyelerine göre temizlemeli veya değiştirmelisiniz.
Düşük şanzıman sıvısı seviyesi veya kirli şanzıman sıvısı
Şanzıman sıvısı, şanzıman bileşenlerinizin sorunsuz ve verimli çalışmasına yardımcı olan bir yağlayıcıdır. Şanzıman yağı seviyeniz düşük veya kirliyseVitesinizin kaymasına veya gıcırdamasına neden olarak aracınızın sallanmasına veya sallanmasına neden olabilir.
Şanzıman yağı seviyenizi sistematik olarak kontrol etmeli ve 48.000Her milde veya üreticinizin tavsiyelerine göre değiştirmeniz gerekir.
Arızalı debriyaj bileşenleri
Debriyaj sistemi; debriyaj pedalı, debriyaj diski, baskı plakası ve volanı içerir. Bu bileşenlerden rastgele biri aşınmış veya hasar görmüşseDebriyajınızın kaymasına, kavramasına veya gıcırdamasına neden olarak vites değiştirirken aracınızın sarsılmasına veya titremesine neden olabilir.
Debriyaj bileşenlerinizi kontrol ettirmelisiniz ve gerekirse ortalama her 80.000-160.000Her milde bir veya üreticinizin tavsiyelerine göre değiştirmelisiniz.
Arızalı motor veya şanzıman takozları
Motor ve şanzıman takozları, motorunuzu ve şanzımanınızı yerinde tutan ve titreşimlerini emen kauçuk veya metal braketlerdir. Bu takozlardan rastgele biri kırılırsa veya eskirseMotorunuzun veya şanzımanınızın çok hareket etmesine ve vites değiştirirken aracınızın sarsılmasına veya sallanmasına neden olabilir.
Motor ve şanzıman takozlarınızı ve gerekirse ortalama her defasında bir kontrol ettirmelisiniz. 160.000Her milde bir veya üreticinizin tavsiyelerine göre değiştirmelisiniz.
Arabayı sallamadan vites değiştirmek için ne yapmalısınız?
Vites değiştirirken sarsıntıyı önlemenin en iyi yolu yumuşak ve hassas vites geçişleri yapmaktır. İşte bunu yapmanıza yardımcı olacak bazı ipuçları:
Hızınıza ve yüzünüze dikkat edin.
ne zaman vites değiştireceğinizi belirlemenize yardımcı olmak için. takometreniz( devriminizi gösteren gösterge) Ve hız göstergesi iğnesi( KM/H gösteren gösterge) kullanabilirsiniz.
Genel bir kural 2500-3000 civarına gelince vites büyütünve döngü 1500-2000’in altına düştüğünde vites küçültüyor . Ancak bu aracınızın modeline, sürüş koşullarına ve kişisel tercihlere göre değişiklik gösterebilir.
Debriyaj pedalını gerçekten kullanın.
Debriyaj pedalına bastığınızda, yere ulaşana kadar yumuşak ve eksiksiz yapmalısınız. Debriyaj pedalını bıraktığınızda, normal konumuna dönene kadar yavaş yavaş ve nazikçe. malısın. Debriyaj pedalını çok hızlı veya çok yavaş bırakmayın; bu sarsıntıya veya teklemeye neden olur.
Motor bölmesi ve şanzıman yüzünü eşleştirin.
Vites değiştirdiğinizde, motor bölmesini yeni vitesin şanzıman hızına uyacak şekilde ayarlamalısınız. Bu gaz pedalıkullanarak yapabilirsin
Vites yükselttiğinizde, debriyaj pedalına basmadan önce gaz pedalını biraz gevşeterek motor bölmesini alçaltın. mutlak . Vites küçülttüğünüzde, Debriyaj pedalına basmadan önce, gaz pedalına yavaşça basarak motor devrini artırmalısınız. . Bu, viteslerin ortasında yumuşak bir geçiş elde etmenize yardımcı olacaktır.
Bazen bu ipuçlarını izleseniz bile vites değiştirdiğinizde araban hala sallanabilir , şanzımanınızda veya aracınızın diğer bileşenlerinde bir sorun olduğunu gösterir. Orada, ilk alt başlığımızdaki sorunlara tekrar bir göz atmak faydalı olacaktır.
Sonuç olarak, vites değiştirirken sarsılma veya tekleme sinir bozucu ve tehlikeli olabilir, ancak uygun sürüş teknikleri ve bakım ile önlenebilir ve düzeltilebilir. İpuçlarımızı takip ederek bu sorunlardan kaçınabilir ve şanzımanınızın ve motorunuzun ömrünü uzatabilirsiniz.